Alleen op de wereld.. toerist in Zimbabwe - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Annette en Lydia Laan - WaarBenJij.nu Alleen op de wereld.. toerist in Zimbabwe - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Annette en Lydia Laan - WaarBenJij.nu

Alleen op de wereld.. toerist in Zimbabwe

Door: Annette van der Laan

Blijf op de hoogte en volg Annette en Lydia

21 Juli 2014 | Nederland, Almelo

Het is jammer maar waar: toerisme zie je hier haast niet. Wij zijn op plekken geweest waar we verder niemand zagen. Het is jammer want er is veel te zien: zo zijn we naar de balancerende stenen geweest. Grote stenen die op de één of andere manier bovenop elkaar zijn gekomen en de meest mooie formaties vormen. Of naar het leeuwenpark waar je oog in oog staat met Shumba (shona woord voor leeuw). Of naar de heuvels met rotstekeningen die door San-mensen (bosjesmensen) zijn aangebracht jaren geleden. Ondanks dat we de enige zijn, voelt het niet vervelend. Het is ook heerlijk om zo in alle rust rond te lopen of te rijden en prachtige foto`s te kunnen maken. Ik zit al op 701 foto`s!!

Afgelopen zondag een Afrikaanse methodisten kerk bezocht, daar waar oma altijd naar toe gaat. Je verstaat er verder natuurlijk niets van, maar het is gewoon heerlijk om naar het zingen te luisteren. En natuurlijk word je welkom geheten en ben je ff de attractie van de kerk. Ik ben daar wel een beetje aan gewend, maar Lydia is die aandacht zo nu en dan wel een beetje zat. En ook al dat geknuffel van die familieleden... Dus dan gaat ze lekker haar eigen gang: door te loomen of gewoon naar buiten te gaan om te hinkelen. Heerlijk toch?

• 22 Juli 2014 - 04:28

Karijn:

Hoi!

Mooi weer om te lezen. Wel jammer voor de bevolking vooral dat er niet meer mensen komen...zal ook wel door onrust en niet zo schattig staatshoofd komen of niet? Geniet ervan daar en lieve Lydia: lekker hinkelen en jezelf zijn, vinden we heerlijk:)

Xxx Ewout-Karijn-Sare-Ot

• 22 Juli 2014 - 07:58

Esther Ter Steege:

Hey Annette en Lydia,

Ziet er prachtig uit daar! Heerlijk rustig en lekker genieten, toch?
    En al die foto's gaan we vast nog wel een keer zien :).

Leuk om jullie te volgen op jullie reis!

Groetjes,
    Esther

• 22 Juli 2014 - 09:16

Erik Visscherf:

Hoi Lydia en Annette,

Leuk om te lezen en te zien hoe het jullie vergaat.
    Heel veel plezier nog en geniet van alles en natuurlijk ook van elkaar.

Groet,

Erik Visscher (ja toch, niet dan...)

• 22 Juli 2014 - 10:25

Marcel En Mintje:

Lieve Annette en Lydia,

we hebben net jullie reisverslagen gelezen, wat bijzonder allemaal en wat leuk geschreven. Wat heerlijk voor de familie om jullie te kunnen omhelzen. De foto's geven een mooi beeld over jullie tijd daar! Geniet nog van de komende dagen. liefs van Marcel en Mintje

• 22 Juli 2014 - 23:10

Anneke:

Ha dames, wat een mooie plaatjes en wat leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Kan me voorstellen dat Lydia het "attractie zijn" wel eens zat is. Goed dat ze dan lekker even iets voor zichzelf kan doen! Geniet nog van de momenten daar, liefs uit Almelo