Koffers pakken ... een hele uitdaging! - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Annette en Lydia Laan - WaarBenJij.nu Koffers pakken ... een hele uitdaging! - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Annette en Lydia Laan - WaarBenJij.nu

Koffers pakken ... een hele uitdaging!

Door: Annette van der Laan

Blijf op de hoogte en volg Annette en Lydia

09 Juli 2014 | Nederland, Almelo

Wat een uitdaging om koffers te pakken en dan onder de 20 kg te blijven! Ik heb het officieel vastgesteld, ik ben geen efficiënte pakker, kan geen keuzes maken en wil veel te veel meenemen. Maar ben wel een goede vouwer, mede dankzij het survival boek van Lydia. Daarin staat precies hoe je alles zo klein mogelijk kan opvouwen. Echt briljant! En dan is het ons toch gelukt! De koffers staan klaar!

Het is raar, maar het is winter in Zimbabwe en dat betekent naast zomerkleding we ook echt dikke truien mee moeten nemen. Overdag is het tussen de 20-25 graden, maar `s nachts koelt het af tot ongeveer 5-9 graden.

Morgen zitten we 12 uur in het vliegtuig, weliswaar een rechtstreekse verbinding, maar toch een hele lange reis. Gelukkig is er geen tijdsverschil, dus we zullen geen last van een jetlag hebben. Toch zal ik blij zijn als we `s avonds in ons Afrikaans bedje liggen.

• 09 Juli 2014 - 17:23

Tamara:

Lieve Annette en Lydia,

en heel goede reis gewenst!
    Een retourtje geschiedenis en toekomst, want t zal hoe dan ook invloed hebben.
    Geniet van je duik in de andere cultuur!
    Heel veel plezier samen.

Groetjes
    Tamara

ps: dat schiften van wat wel en wat niet meenemen wil ik je nog wel eens leren......

• 09 Juli 2014 - 18:37

Hetty Zandman:

Annette en Lydia

we wensen jullie een goede en fijne reis en veel plezier daar...

• 09 Juli 2014 - 18:42

Corrie Van Der Meulen:

Evert/Jan en ik wensen jullie een hele goede reis en geweldige ervaringen.

• 09 Juli 2014 - 20:09

Marja Westerman:

Lieve Annette en Lydia, geniet van deze reis. Ongetwijfeld komen er veel herinneringen boven, laat daarin de mooie momenten de boventoon voeren. Daarom: vooral veel plezier!
    Groetjes, Marja